There was an error in this gadget

Sunday, 24 April 2011

Wanita..

Ok cuba la bace, dan pertimbangkan ape yg sy tulis ni ye..kalo silap mintak maaf..sbb ni semua dari pengalaman syg sendiri..tq

Lelaki sering bercita2 utk menjadi seorang suami, Nampak mudah, tp sangat susah, kwn saya pernah berkata, perkahwinan itu boleh disamakan seperti sangkar emas, yg diluar sangat mahu untuk masuk kedalam, tapi org di dalam sangat mahu utk berada diluar. Apa yg menyebabkan berlakunye pendapat sebegitu?. Mudah je jwpn dia.. pasangan tidak menghargai antara satu sama lain, kenape kita di wajibkan khwin kalo mampu?.utk mengelakkan benda2 yg xpatut dan sbb perkahwinan itu indah, bagi sesiapa yg tahu akan keindahannya. Terpulang kepada pasangan untuk menetapkan kaedah, cara dan pendekatan utk mengekalkan keindahan sangkar emas mereka supaya yg berada diluar sangkar emas ingin sangat masuk dan membina sangkar mereka sendiri.
Bagi lelaki yang nk membina sangkar emas atau telah membina sangkar emas ambil tip ini supaya dapat mengekalkan keindahan sangkar masing2. Sy tulis artikel ni pon sebab sy sendiri nk bina sangkar emas saya sendiri. Amin.

Untuk mewujudkan suasana indah dalam sangkar anda, terutama sekali anda perlu mengenal pasangan didalam sangkar anda. ISTERI, AWEK, MAKWE, AYG, B..hehehe..

Wanita:

Di sebalik kelembutan seseorang wanita itu terselit juga keegoaannya yang jarang mereka tonjolkan, jd kaum adam perlu mempelajari cara utk merendahkan ego pasangan anda. Caranye adalah memahami mereka. Lagi lame lagi kite kenal..ok.

Perempuan inginkan perhatian dan kasih sayang. Ni normal la, sape yg xnk kasih sayang kn..kite lelaki pon nk kasih sayang. Tp kebanyakan laki2 termasuk sy sendiri, kasi perhatian kt wanita ni kadang2 je kn4…kadang2 tu kite malas nk ambik tahu.

Gunakan sepenuhnya teknologi yang ada di zaman sekarang, kalo boleh call dia, msg dia, tnye kabar dia, kena tnye hari2..sbb dia org ni mudah terase, kalo xmsg sehari mula lah dia org kate kite lupe kt dia, xsyg la n macam2 lagi.

Berkongsilah masalah dengan mereka, kongsi tu bagus. Dengar pendapat mereka walaupun kadang2 pendapat dia org xleh pakai tp ye kn je…ckp cm ni “bagus pendapat ayg tu, untung abg sbb ayg ade dgn abg..syg ayg sgt2”. Tp jgn terus ckp pendapat dapat dai yg pertama tu bagus, suruh dia cari pendapat lain smpi dia pening, tgk dia, kalo dia still kasi pendapat lagi, tu bermakna dia betul2 ambil berat kt kite. Jd jgn kite sia2 kn pulak si dia tu ok.

Jangan kamu ambil remeh-temeh pada perkara yang amat penting bagi mereka. Sbb nanti dia org marah. Antara benda remeh yg dia org akan tnye para lelaki hari2 smpi kite naik jemu adalah:
1)     Awk syg sy lagi x?
2)     Knpe jrg telifon.
3)     Sape pempuan yg bls comment awk tu?

Ni biar sy cite rahsia lelaki ye..lelaki mase mula2 je dia excited, time nk pikat..lepas setahun..yg msg dulu, yg call dulu, yg ajak keluar..semuanye pempuan..lelaki bt bodo je..termasuk sy sendiri..hehehehe

Perempuan terkenal dengan sifat manjanya…Pujuklah mereka dan tenangkan mereka sekiranya mereka dalam kesusahan. Ketika ini mereka benar-benar inginkan kamu di sisi mereka.

Jangan kedekut, lelaki jgn la sekali2 kendekut. Buruk benau. Tp pempuan jgn ambik kesempatan pulak..berpatutan la kalo nk mintak sesuatu..ikut kemampuan si pria..kalo sy pon sy bengang..

Lelaki oiii bt la lawak kt wanita ni. Kadang2 mereka ni ade mslh, jd ape salahnye kite perah idea sikit utk bt dia org ni happy walaupun seketika..sekurangnya mereka akan terlupa kejap masalah mereka..try la bt..they will appreciate it. Percaya lah..sbb sy selalu bt awek saya happy dan selalu bt awek sy nangis..hehehe..lumrah kehidupan..xsalah bt silap, kerana kesilapan itu akan menjadikan kite matang dan tau membezakan yg baik dan buruk..xde la pndi cakap je, buat nye x ade pon..mcm sy ni..

Ok cuba la bace, dan pertimbangkan ape yg sy tulis ni ye..kalo silap mintak maaf..sbb ni semua dari pengalaman syg sendiri..tq

No comments:

Post a Comment