Friday 22 April 2011

Aku & Dia di Bukit Tinggi

Gmbar ni mase aku kt bukit tinggi..cantik kn gmbr tu..org nye pon cantik kn.. dh lame dh aku p tmpt ni tp sebab nk kongsi punye pasal, aku tulis gak..aku g tahun lepas tempat ni,  tahun 2010. Pemandangan kt tempat ni memang cantik, first time aku jejak kaki kt sini, menggigil kaki aku naik bukit bos. Tujuan aku p tmpt ni sebab awek aku nk tgk arnab sgt.. kate nye arnab tu comel la, nk pegang la mcm2. Tp aku memang nk p pon tmpt cm ni..nature. just buat-buat poyo cm xnk p, tp dlm hati excited. Jike dibandingkan g Time Square, n pusat membeli belah yg lain. tu buang mase je pe barang..lotih jo. boli nyo xdo pon eden tgk. Baik kite p tempat cm ni, tenang fikiran, lari dari pusat bandar yg memeningkan. ni baru life. next time aku nk g Langkawi plk, nk naik basikal sekitar Langkawi..tu pon kalo kesampian (kalo duit ade la)..hehehe.




haa..ni la gmbr arnab yg sempat aku rakam. Pihak yg bertanggungjawab memelihara arnab ni memberi kebenaran kt kite org utk memegang arnab ni, bukan senang dia nk kasi pegang tau..org yg tertentu je boleh. maksud aku org yg bayar la..ok. kalo xbayar xleh nk masuk. Comel kn??  cute x?? arnab tu tau, bkn yg pegang tu tau..nanti i marah tau..

                                        

                                        
                          


Ni pulak mase kt taman jepun..yg ni memang style..cantik cantik cantik cantikkkk..rase xnk balik je bile kt sini. air terjun buatan sendiri, ikan2 nye, tumbuhan2 nye, latar belakannya, rumah - rumahnye..memang cantik..terbaik la. pndi la dia org reka tmpt cm ni..kalo ko org xcaye ko org p la..memang terkejut n menakjubkan. walaupun nampak cm panas kn, dgn cahaya matahari yg terik, tp kebenarannye tmpt ni memang sejuk, dingin je, xrase pon panas matahari tu.







Ini pulak adalah bangunan xtau pe name bangunan ni..tp yg aku tau ade bnyk bendera kt sini, selangor ade, sabah, serawak, penang, johor dan melake pon ade..semua ade.dan kalo ko org berkesempatan ko org g la tmpt ni..best.tenang kepale otak ko org nanti. kedah, terenganu, kelantan, negeri sembilan, perak, perlis, pahang, kuala lumpur..kene sebut semua negeri baru nampak mcm petriotik kn.







Ni pulak adalah bangunan ala-ala inggeris gitu. Yang ni paling aku frust..aku pikir xleh masuk, rupenye boleh masuk. menyesal aku. penat je bayar duit masuk..dia org kata dlm tu ade kedai makan orang putih, hotel pon ade tp aku memang bengang sbb xmasuk, tp xpe, ade mase nanti aku nk p tmpt ni kalo boleh nk rase tido kt sini dgn bini aku la, jln2 di waktu malam..peeehhh..romantik gile..hahahaha..xleh ckp bahasa melayu, mesti ckp bahasa orang putih..baru rase cm kt England si penjajah tu. 



Ok sampai sini je cerite dari aku, nanti ade cite baru aku hntar la. Itu sahaja dari kami untuk anda, 
peace no war..bye2..see u next time.

No comments:

Post a Comment